• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

З ростом інтересу до інституту партнерства в Україні з’явилося багато питань, що стосуються реальної реалізації даного нововведення на практиці. Ні для кого не секрет, що сьогодні в юридичній фірмі вершиною кар’єрного розвитку і найвищим рангом є статус партнера. І отримати його мріє чи не кожен молодий спеціаліст, який не бажає задовольнятися синицею в руці. Однією зі сходинок на шляху до заповітної мети є положення асоційованого партнера, таке, як правило, відразу ж за радником. У чому ж особливості цього статусу? І чи можна його вважати вершиною кар’єрного просування?

Асоційований і повноправний партнер – чи є різниця?

Безумовно, є, і вельми відчутна.

1. З одного боку, асоційований партнер наділяється правом вже не дорадчого (як радник), а цілком реального голосу. Таким чином, він може більш активно впливати на управління юридичною фірмою.

З іншого ж боку, його голос при прийнятті серйозних рішень, особливо в спірних ситуаціях, ще досить слабкий, порівняно з голосом повноправного партнера. Кажучи простіше, по-справжньому впливати на менеджмент всередині компанії він поки не може, і серйозним гравцем у цьому сенсі ще не є.

2. Крім того, асоційований партнер живе тільки на фіксований оклад і відсоток від успішно реалізованих їм проектів. Тоді як повноправний партнер має можливість брати участь в розподілі прибутку та отримувати свою частку від загального пирога».

У той же час грамотне управління юридичною фірмою обов’язково ґрунтується на індивідуальному підході до визначення розміру заробітної плати. Наприклад, нерідко за спеціалістом, який прийшов на посаду асоційованого партнера з іншої компанії, деякий час зберігається досить суттєва зарплата, оскільки він ще не встиг напрацювати свій клієнтський багаж. Призначення фіксованої винагороди дозволяє такому партнерові отримати кошти до існування і стимул для подальшого розвитку на благо компанії.

Як швидко можна стати асоційованим партнером?

Відповідь на це питання в кожному конкретному випадку індивідуальний. Для прогресивних власників юридичного бізнесу і повноправних партнерів колосальне значення має те, наскільки фахівець прагне до кар’єрного росту. І від цілеспрямованості, здорової наполегливості і внеску в загальну справу багато в чому залежить, скільки часу знадобиться стажисту або помічникові, щоб пройти шлях до асоційованого, а потім і повноправного партнера.

Якщо говорити про цифри, то в більшості випадків управління юридичною фірмою будується на тому, що:

  • вчорашній студент розраховувати на асоційоване партнерство може вже через 3-5 років роботи;
  • досвідчений юрист, перейшла у фірму з іншої компанії, може відразу отримати статус асоційованого партнерства з метою його більш швидкої адаптації до роботи в нових умовах.

Шлях від асоційованого партнера до повноправного займає, за різними оцінками, від 6 місяців до 2 років (нерідко однією з умов для зміни статусу стає успішне проходження атестації).

Навіщо юридичним компаніям потрібні асоційовані партнери?

Дати однозначну відповідь на це питання досить складно.

В одних компаніях (найчастіше головною метою їх існування є отримання швидкого прибутку) посаду асоційованого партнера – це якась кістка, яку кидають юристу, бажаючи утримати його в фірмі. Якийсь час такий партнер задовольняється своїм становищем, він може бути навіть радий отримання нового статусу. Але з часом йому набридає дивитися, як вершки знімають інші, і поступово якість роботи погіршується, або він зовсім залишає компанію.

Ефективним кадрове управління юридичною фірмою можна назвати лише тоді, коли статус асоційованого партнера завідомо є кроком на шляху до повноцінного партнерства. У таких компаніях керівництво пильно стежить за кар’єрними амбіціями своїх співробітників і відсіває тих, хто не прагне до власного зросту і готовий до пенсії просидіти в одному кабінеті за принципом «лише б не чіпали».

У таких компаніях головна перевірка для асоційованого партнера полягає аж ніяк не в оцінці його професійних знань і навичок – він апріорі повинен ними володіти, щоб отримати цей статус. Набагато важливіше отримати відповіді на наступні питання:

  • добре асоційований партнер розуміє, що таке якісне управління юридичною фірмою;
  • наскільки він готовий поринути в роботу бізнесу в цілому;
  • чи здатний він здійснювати ефективний менеджмент і приносити компанії прибуток.

Щоб пересічні юристи були зацікавлені в асоційоване партнерство, потрібно розробити:

  • по-перше, чіткі фінансові, правові і моральні критерії, яким повинен відповідати спеціаліст для набуття цього статусу;
  • по-друге, єдині посадові обов’язки та порядок визначення винагороди асоційованого партнера;
  • по-третє, конкретні тимчасові рамки перебування в цьому статусі для отримання можливості пройти атестацію на повноцінне партнерство.