• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Де сьогодні можна без праці висловити власну думку або поскаржитися на начальство, поділитися новинами чи розповісти про успіхи в роботі? Ну, звичайно ж, в соціальних мережах! І все б нічого, якщо б ваші пости читали тільки ті, кому вони безпосередньо призначені. Але насправді заплутатися в мережах соціальних мереж, вибачте за каламбур, і втратити контроль над брендом своєї компанії і навіть особистий імідж дуже-дуже легко.

Соціальні медіа – це не просто невід’ємна частина життя більшості наших співгромадян, але одна зі складових юридичного бізнесу. Адже з одного боку, ви можете через соц. мережі безпосередньо впливати на думку передплатників (читай – потенційних клієнтів), а з іншого боку, будь-який аккаунт може навмисне або по простодушності внести свій внесок в репутацію вашої компанії.

Так, як використовувати соціальні медіа в якості ефективного інструменту юридичної маркетингу і при цьому не знищити реноме власної фірми?

Гра за правилами

Сьогодні в мережі мешкає більша частина ваших реальних і потенційних клієнтів, співробітників, партнерів. І, безумовно, будувати юридичний бізнес, не враховуючи цю обставину, більш ніж наївно і недалекоглядно.

З допомогою соціальних медіа ви можете:

  • завжди бути на зв’язку;
  • своєчасно доносити необхідну інформацію до цільової аудиторії;
  • запрошувати на корпоративні заходи, що вас цікавлять користувачів;
  • налагоджувати контакти;
  • ефективно просувати конкретні послуги компанії або бренд в цілому.

Пам’ятайте, що сьогодні ви вже не витрачає час на пошуки останніх новин. Адже він ще вчора підписався на всі цікаві йому ресурси, і новини йдуть до користувача самі через соц. мережі. Бо прес-реліз вашої компанії швидше побачать на Фейсбуці або в Твіттері, ніж на корпоративному сайті.

Щоб отримати якомога більше передплатників, важливо активно постити нову інформацію в максимально привабливому для потенційних клієнтів вигляді. І не суть важливо, що це – фотографії з корпоративної поїздки в Карпати або коментар експерта у сфері податкового законодавства. Ви все одно привернете до себе увагу.

І от як раз в морі всіх цих можливостей і ховається найбільший підводний камінь, напоровшись на який ваш юридичний бізнес може піти на дно. Тому запам’ятайте: що публікується вами контент повинен бути ретельно продуманим і відповідним правилам корпоративної етики.

Ніколи не згадуйте нічого, що стосувалося б взаємодії з клієнтами та ведення клієнтських справ. Все, про що можна говорити, повинно бути прописано окремо. Решта – табу.

Не публікуйте конфіденційну інформацію або дані, в достовірності яких ви сумніваєтеся, не кажучи вже про чутки і відвертої брехні. До речі, і черпати відомості з соц. мереж теж не варто, оскільки нерідко в постах містяться неперевірені дані.

Пам’ятайте, що приватність і соціальні медіа – поняття несумісні. Завжди є високий ризик того, що інформація, призначена, наприклад, вашим друзям або членам сім’ї, вийде далеко за межі окресленого вами кола.

При цьому більшість успішних юристів сходиться на тому, що обмеження потрібні, але їх не повинно бути занадто багато, щоб не порушити закріплені Конституцією України права на свободу слова та інші фундаментальні права.

Ідеальний профіль співробітника

Зважаючи на те, що ми говоримо про соціальні медіа як про маркетинговий інструмент, необхідність наявності профілю компанії в мережі не залишає сумнівів. А ось чи потрібен профіль співробітникам? І чи може ваш юридичний бізнес постраждати від того, що запостив в Твіттері молодший помічник юриста Геннадій Карпенко?

Почнемо з того, що будь-якому користувачеві мережі психологічно комфортніше спілкуватися з тим, кого він знає особисто, нехай і віртуально. Таким чином, наявність профілю у топових представників компанії зіграє вам на руку. От тільки якщо колега не опублікує чогось зайвого.

Як правило, спеціальних статутів, що стосуються поведінки співробітників юридичних фірм в соціальних мережах, не існує. Що писати і коли – особиста справа кожної людини. Але юристу потрібно розуміти: все, що він публікує на своїй сторінці, так чи інакше може вплинути на його роботу фірми.

Тому важливо провести чітке розмежування між професійною діяльністю та особистим життям. Для юриста є професійна етика, як і для лікаря, є настільки значущою, що нехтувати нею небезпечно якщо не для життя, то для кар’єри вже точно.

Як правило, у кінцевому підсумку вимоги до постів зводяться до того, що публікації не повинні містити:

  • закликів до насильства;
  • ненормативної лексики;
  • обговорення політичних тем;
  • викликають фотознімків і т. п.

Кожен співробітник повинен розуміти, що є частиною іміджу компанії, в якій працює. Щоб зрозуміти, чи відповідає особистий профіль бізнес-інтересам фірми і етичним нормам, досить поглянути на нього очима потенційного клієнта. Звернулися б ви до такого фахівця в складний момент життя? Якщо відповідь ствердна – з вашим профілем все відмінно.

Як діяти в нестандартних ситуаціях?

Ви юрист, провідний гучна справа?

  • Будьте готові до публічності.
  • Ретельно аналізуйте свої пости в соц. мережах, навіть якщо вони зовсім не стосуються даного питання.
  • Всі повороти справи обговорюйте колективно на Раді партнерів і в відділі маркетингу.
  • Залучіть до роботи в якості консультантів PR-фахівців для розробки стратегії поведінки в соц. мережах.

Ви зіткнулися з чорним піаром з боку недобросовісних конкурентів?

  • Заспокойтеся, це звичайна справа на ринку юридичних послуг.
  • Складіть план щодо виходу з критичної ситуації, пам’ятайте – ви ризикуєте репутацію вашої компанії.
  • Розробіть кілька сценаріїв можливого розвитку подій і відпрацюйте послідовність дій для кожного з них.
  • Введіть сувору заборону для співробітників будь-якого рангу на коментарі до неприємних для вас постам, заздалегідь неузгодженим з Радою партнерів, маркетинговим відділом та PR-консультантами.

Так, іноді великим компаніям складно швидко реагувати на дошкульні випади в їх бік. Але невелика зволікання принесе менше шкоди бренду, ніж поспішна необдумана реакція співробітників фірми.

Наскільки би серйозної ні була загроза, важливо вивести дану ситуацію в публічну площину. Ваші клієнти і партнери повинні бути впевнені в тому, що ви контролюєте ситуацію. Тому інформуйте їх про всі ключові моменти вашої діяльності. Але при цьому вчасно реагуйте на негативні публікації в адресу вашої компанії. Пам’ятайте, якщо ви будете мовчати, за вас скажуть інші… у своїй стрічці.