• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Не існує ніяких сумнівів в тому, що вік цифрових технологій змінив не лише наше повсякденне життя, але і те, як ми ведемо бізнес. Згадайте, як ви отримували необхідну вам інформацію, скажімо, років 10 тому, і як ви робите це зараз. Цифрові інструменти, такі як електронна пошта, соціальні медіа, мобільні програми та Інтернет в цілому, стали надзвичайно ефективними каналами зв’язку. Відчуваючи на собі вплив швидко мінливих технологій, багато юридичні фірми бачать необхідність в співробітника, чия роль полягала б у подоланні розриву між маркетингом і IT, який міг би бути частково стратегом, частково креативною особистістю і частково технологом. Або іншими словами: маркетинг-технологом.

Хто такий маркетинг-технолог?

На минулорічній конференції Legal Marketing Association Tech Conference West в Сан-Франциско, директор з маркетингу та обслуговування клієнтів Юридичної компанії «Allen Matkins» — Адам Сток виступив з доповіддю за ключовими технологіями для продавців послуг юридичних фірм. В ході цієї доповіді він також торкнувся ролі головного маркетинг-технолога. Компанія «Gartner» в 2014 році провела дослідження і отримала наступні результати: 81 відсоток великих фірм повідомили, що мають у своєму штаті співробітника виконує подібні функції (назви позиції можуть відрізнятися, але функції практично однакові).

Як сказав пан Стік, «Успіх за заволодіння ринками буде більш тісно пов’язаний з освоєнням технологій.»

Абсолютно згодна з ним і «Академія консалтингового бізнесу». Ми вже давно розвиваємо цей напрямок, постійно навчаючи керівників юридичних компаній основ неомаркетинга і допомагаючи останнім купувати основні навички управління, засновані на аналітичних і статистичних даних автоматизованих бізнес-процесів в юридичному бізнесі. Сьогодні ми виступаємо в якості таких маркетинг-технологів для юридичних фірм. Ми розуміємо і в повній мірі використовуємо новітні технології і в той же час володіємо необхідними навичками маркетингу. Ми знайомі, як з методами маркетингу, так і з технічними аспектами питання, в тому числі веб-розробками, програмним забезпеченням для маркетингу, маркетингом допомогою електронної пошти (e-marketing) і засобами автоматизації, системою управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM), соціальними і мобільними платформами, даними і аналітикою, цифровим просуванням продукту, маркетингом шляхом інформування, і звичайно ж, великими базами даних сегментованої цільової аудиторії (big data).

Ми бачимо себе стратегами, архітекторами, технологами, новаторами і винахідниками. Зараз ми розробляємо стратегії маркетингових технологій, які відповідають цілям в області розвитку бізнесу юридичної фірми, працюємо безпосередньо в якості сполучного ланки з IT, а також оцінюємо і вибираємо тих постачальників маркетингових технологій, які в свою чергу відповідають цілям в області розвитку бізнесу фірми .

У багатьох відносинах, ми допомагаємо колективам, які займаються маркетингом отримати незалежність від IT і зовнішніх ресурсів або постачальників, роблячи відділ з маркетингу “підкованими” в технічному сенсі.

“Граємо в пісочниці” з інформаційними технологіями

Подолання розриву між IT і маркетингом не завжди було легким завданням. Крос-функціональна інтеграція між цими двома групами істотно підвищує ефективність, а також за рахунок руйнування бар’єрів між IT і маркетингом, дозволяє безперешкодно спілкуватися і разом працювати.

Як маркетологи, ми знаємо, що технології є ключем до ефективних маркетингових програм. Наприклад, коли ми вводимо в дію систему управління взаєминами з клієнтами (CRM) у юридичній фірмі, ми звертаємося до наших IT-партнерам, які діляться з нами своїми знання і досвідом.

Згідно з іншим дослідженням «Gartner», в 2017 році директора з маркетингу юридичних фірм будуть витрачати більше на IT, ніж їх колеги директора з інформаційних технологій. Що це означає? Що з цифровим маркетингом і різними маркетинговими технологічними інструментами, які використовуються для підтримки розвитку бізнесу, маркетинг юридичної фірми буде продовжувати ставати все більш і більш залежним від технологій. Приборкання і оволодіння сегментованими великими базами даних (big data) є ключем до отримання конкурентних переваг, і західні юридичні фірми вже відповіли на це збільшенням маркетингових бюджетів в цьому напрямку, які стали більше, ніж вони були п’ять чи 10 років тому.

Залишатися в лідерах

Інформаційні технології є динамічною і швидко рухається сферою діяльності, і ви повинні постійно перебувати так би мовити, “на вістрі атаки” для того, щоб мати можливість використовувати ті переваги, які IT вам можуть надати. Як маркетинг-технологи, ми повинні не тільки йти в ногу з новітніми технологіями, але і вміти скористатися ними.

Я дам кілька порад про те, як залишатися лідером в цьому напрямку:

  • Створіть дорожню карту маркетинг-технології та узгодьте її з ІТ-стратегією вашої юридичної фірми;
  • Розвивайте ці процеси як можна раніше у вашій компанії, для молодих юридичних фірм обов’язково на стадії створення;
  • Визначте і позначте тенденції, зокрема, соціальних мереж, електронної пошти та автоматизації маркетингових інструментів нішевого маркетингу, маркетингу шляхом інформування (content marketing), інструментів розробки програмного забезпечення, програмного забезпечення для обробки інформації (intelligence tools) і, нарешті, тенденцій галузі та розвитку вашої юридичної практики.

Маркетинг-технолог – це відносно нова позиція, а так як технології продовжують розвиватися, слід очікувати, що маркетинг-технологи будуть розвиватися разом з ними.

Стратегія – соціальні медіа

Маркетинг-технологів іноді розглядають як IT-фахівців, яким вдалося “перестрибнути” у відділ маркетингу та які виконують ту ж саму роботу IT-фахівця, але тільки для маркетологів. Тим не менш, їх роль втілює в собі набагато більше.

У багатьох компаніях, присутність фірми в соціальних медіа забезпечується саме маркетинг-технологом. І тут слід розуміти, що соціальні медіа-платформи гарні на стільки, на скільки добре зміст інформації, якою обмінюються ваші послідовники, тому маркетинг-технолог, який розуміє, як виробити стратегію створення контенту, яка буде виділяти їх фірму, правила ведення бізнесу, юристів на ринку, є надзвичайно цінним. Його висновки і дії засновані на конкретних статистичних і аналітичних даних релевантності контенту, чіткого розуміння яку посаду і в якій групі привів клієнта в юридичну фірму. Час творчого осваиваивания рекламного бюджету фірми, без розуміння ефективності рекламної кампанії з конкретними вимірюваними даними та показниками, що пройшло і не повернеться більше ніколи!

Коли справа доходить до соціальних медіа, маркетинг-технолог перетворюється в цифрового стратега. Blogger, LinkedIn, Twitter, Facebook, Google+, SlideShare, Issuu, Medium, Instagram, Pinterest, Flickr, Periscope, Vine … і будь-яка інша платформа, яка може стати популярною завтра, завжди у нього під рукою. Всі ці вищезазначені інструменти мають компонент технології, це не викликає сумнівів. Але визначити, на яких платформах слід зосередитися і як краще їх використовувати — це стратегічні зусилля. Маркетинг-технолог — це цифровий стратег, який надає вам неоціненну послугу, демонструючи кмітливість маркетолога, коли рекомендує свій підхід до соціальних медіа.

Хороші маркетинг-технологи знають, що основний процес маркетингу застосовується, коли справа доходить до:

Визначення цілей

При створенні стратегії щодо соціальних медіа, почніть з визначення цілей вашої фірми. Якщо ви вважаєте, що твіт-повідомлення з 140-ка символів цілком достатньо, і що вам раптом зараз почнуть дзвонити клієнти, то ви помиляєтеся. Соціальні медіа працюють інакше.

Типові цілі для юридичних фірм включають просування бренду, опис досвіду адвоката, поширення інформації про нього. Розуміючи різні інструменти і ідеальні сфери їх застосування, ви можете порадити особам, які приймають рішення у вашій фірмі, наприклад, краще використовувати Facebook ніж Vkontakte або Twitter, щоб допомогти позиціонувати юристів як лідерів у певних галузях права, можливо LinkedIn, для того щоб ділитися статтями з іноземними колегами, запрошувати їх на online-конференції та інші заходи.

Орієнтації на цільову аудиторію

Маркетинг-технологи мають доступ до величезного обсягу даних, що може виявитися корисним у разі консультації команди маркетологів і допоможе їм вийти на цільові ринки. З кого складається наша база клієнтів? Звідки “приходять” нашим найбільш прибуткові справи? Прогнозоване моделювання може допомогти вдосконалити маркетингову стратегію і допомогти команді, що займається введенням інформації, визначити істинні пріоритети фірми.

Вимірювання успіху

Використовуючи панель Google Analytics і інші інструменти моніторингу, ви можете визначити яка рекламна кампанія працює, а яка ні. Дайте відділу корисну інформацію — постійні, своєчасні оновлення, які допоможуть їм вдосконалити свої повідомлення та коригувати вибір платформи. Маркетинг-технолог — це набагато більше, ніж спеціаліст з ІТ, який працює над додатком. Допомагаючи визначити стратегію створення контенту, ви будете постійно приносити додаткову користь відділу і фірмі в цілому.

Майбутнє професії маркетинг-технолог

Як виглядає майбутнє для маркетинг-технолога юридичної фірми? Завдання йти в ногу з швидко мінливих і новими цифровими технологіями стане ще більш важкою. Нові технології, такі як безпілотні літальні апарати, розумна одяг (wearables) та Інтернет (Internet of Things) збільшать обсяг даних в геометричній прогресії. Саме тому стане ще більш важливим для юридичної фірми, щоб хтось виступав у ролі маркетинг-технолога. Без цього, юридична фірма не зможе використовувати потенціал великих обсягів даних (big data), потенціал своєї, напрацьованої бази.

Деякі з необхідних навичок включають:

Здатність виявлення структури даних і тенденцій

Здатність аналізувати дані є і буде продовжувати залишатися важливим навиком, як і здатність витягувати з Google Analytics маркетингові звіти, вміння аналізувати статистику розсилки юридичної фірми, щоб виявити закономірності та тенденції її прочитання, визначати чітку кількість звернень в компанію на підставі такої розсилки. Все це стане критично важливими навичками. Маркетинг-технологу потрібно вміння аналізувати і представляти дані в нетехнічних термінах, допомагаючи юридичній фірмі базувати свої рішення на практично здійсненних рекомендаціях, що ведуть до кращим, більш фундаментально обґрунтованим рішення.

Нові маркетингові технології впроваджуються з зростаючою швидкістю. Вони розробляються в динамічному середовищі, це означає тільки одне — вони виходять в світ у недопрацьованому вигляді і, використовуючи зворотний зв’язок з користувачами, набувають нові функції. Такий підхід вимагає сміливості та готовності експериментувати. Не кожен експеримент буде мати успіх, але здатність до навчання і здатність визначити, яким чином технології можуть бути в змозі допомогти фірмі, і є безцінним навиком.

Вміння бачити всю технологічну екосистему

Маркетинг-технолог повинен бачити, як різні технології вписуються у велику екосистему і бути в змозі зробити рекомендації швидко.

Динамічне управління юридичною фірмою

Пішли в минуле ті дні, коли ви могли б проводити маркетингові кампанії повільно. Мікро-можливості можуть виникнути в будь-який час і ними потрібно швидко скористатися, перш ніж цими можливостями скористаються конкуренти. Динамічні методології, споконвічно придумані для швидкої розробки програмного забезпечення, в даний час використовуються в деяких відділах маркетингу. Здатність управляти динамічним проектом якісно, особливо в середовищі, яка не приймає зміни технологій надто охоче, буде высокооцененным навиком.

Кожен аспект маркетингу від брендингу та формування попиту, до маркетингу шляхом інформування, аналітики і розрахунків сьогодні залежить від технологій. Для того, щоб юридична фірма могла конкурувати в сучасному конкурентному середовищі, важливо мати серед свого персоналу того, хто б міг використовуючи цифрові маркетингові технології, зробив би можливим досягнення поставлених бізнес-цілей.

З кожним роком все більше грошей інвестується у маркетинг технології і відповідно постійно збільшується попит на спеціальність маркетинг-технолога і інші нові спеціальності в юридичному бізнесі.