• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

В останні роки інститут партнерства в юридичних компаніях в Україні набирає все більше популярності. Хтось вважає це даниною моді на все закордонне і досі невідоме нам. Але найбільш прогресивні власники бізнесу розглядають даний спосіб побудови ієрархії всередині компанії як спосіб зробити управління юридичною фірмою більш ефективним.

Насамперед, варто сказати, що даний інститут, спочатку зародився у Великобританії і отримав широке поширення по всьому світу, існує вже понад століття. Тому цю схему можна по праву вважати перевіреної і відпрацьованою на практиці.

Але Україна, як би банально це не звучало, – особлива країна, зі своїм менталітетом. Мабуть, саме тому у нас статус партнера багатьма розглядається як кар’єрне досягнення і якесь привілейоване становище в компанії. Так, насправді це так, але не зовсім.

6 різних точок зору на партнерство

1. Партнерство як відображення справжнього покликання юриста.

Будь-яку справу, в тому числі і управління юридичною фірмою, ніколи не буде успішним, якщо його реалізацію довірити непрофесіоналові, не зацікавленій у досягненні блискучих результатів.

У компанії, що надає правові послуги, професіоналами є не просто кваліфіковані фахівці, а люди, всім серцем віддані своїй справі, одержимі їм і закохані в нього. Виховання, плекання всередині компанії співробітників з таким ставленням до роботи – основне завдання для власників бізнесу.

Людина, щиро захоплений тим, що він робить, ніколи не лінується, не ухиляється, не робить все абияк. Саме з зачарованих своїм покликанням фахівців виростають справжні партнери, здатні перетворити навіть маловідому фірму в потужну імениту компанію.

2. Партнерство як спосіб ідентифікації компанії і підвищення ступеня відповідальності за її роботу.

В Європі і США давно прийнято включати прізвища партнерів у фірмове найменування компанії, що спеціалізується на наданні професійних послуг. Зараз це особливо стало помітно в соціальних мережах. Подекуди ще в початку минулого століття навіть існувала імперативна норма, яка зобов’язує власників бізнесу давати фірмам свої імена.

Ця традиція дозволяла і дозволяє отримати потрійний ефект:

  • задовольнити амбіції власників і партнерів фірми, адже кожному приємно знати, що його іменем названа ціла компанія;
  • показати клієнтам готовність взяти на себе всю повноту відповідальності за якість наданих послуг, адже в компанію звертаються багато в чому завдяки особистому авторитету партнерів;
  • підвищити ступінь персональної відповідальності партнерів за майбутнє фірми, адже кожен промах у роботі буде відтепер і назавжди асоціюватися з тими, чиї імена красуються на табличці перед входом і зазначені у всіх офіційних документах.

>

До речі, нерідко партнери здійснюють не стільки управління юридичною фірмою в цілому, скільки керують окремими проектами. Наприклад, у більшості випадків перший контакт з клієнтом покладається саме на партнера – професіонала, який вміє чітко оцінити ситуацію і співвіднести її наслідки з інтересами власної компанії.

Уособлюючи собою всю юридичну фірму, партнер може налагодити довірчі відносини з клієнтом, відверто поговорити з ним про його проблеми, переконати в необхідності прийняття тих чи інших рішень. І за все це партнер відповідає своїм ім’ям і репутацією.

3. Партнерство як наставництво.

У серйозних компаніях на партнерах лежить не тільки управління юридичною фірмою, але і навчання, виховання молодих співробітників. Партнер своїм прикладом показує, як треба ставитися до спільної справи. Він, немов учитель, передаючи свій досвід, допомагає підлеглим рости і розвиватися. І коли-то, як мудрий наставник, охоче поступиться своїм місцем більш молодим, сильним і прогресивним фахівцям.

4. Партнерство як спосіб реалізації політичного менеджменту.

Сьогодні в нашій країні існує помилкова думка, що партнером може бути тільки засновник компанії. Але насправді такий високий статус говорить в першу чергу не про право власності на бізнес, а про професіоналізм і авторитет серед співробітників.

Користуючись передовим зарубіжним досвідом, багато українських компаній передають управління юридичною фірмою спеціальному органу – Раді партнерів, який реалізує найважливіші функції:

  • стратегічного управління;
  • дорадчу;
  • контролюючу.

Виконання оперативних завдань, як правило, покладається на керуючого партнера, що приймає рішення одноосібно. При цьому управляючий партнер – це цементує початок в компанії, неформальний, але визнаний усім колективом лідер, який вміє керувати творчими, креативними і часто досить амбітними людьми. Це кращий з кращих фахівців, здатний зарядити кожного співробітника на успішну спільну роботу.

А ось стати їм може тільки юрист, що входить в Раду партнерів, за рекомендацією цієї ж Ради. Крім того, нерідко Рада партнерів наділяється правом висловити вотум недовіри по відношенню до керуючому партнеру, що тягне за собою певні наслідки для такого менеджера. Тому партнерство і членство в Раді партнерів означає реальну можливість впливати на управління юридичною фірмою, визначаючи шляхи її розвитку і внутрішню кадрову політику.

Такий підхід можна вважати своєрідною системою стримувань і противаг, що перешкоджає зародженню авторитаризму і непрофесійного менеджменту в компанії. Адже погодьтеся, немає нічого гірше для бізнесу, ніж начальник – самодур!

5. Партнерство як метод створення сприятливого грунту для внутрішньої конкуренції серед співробітників.

Дух змагання – це одна із складових успішного професійного розвитку фахівця. Якщо тобі не до чого прагнути, ніхто не дихає в спину, то немає сенсу і особливо напружуватися. Пам’ятаєте, як у радянському мультику «Вовка в тридев’ятому царстві» головний герой, роблячи все аби як, виправдовував своє халатне ставлення до роботи словами: «Гаразд, і так зійде»?

Так от, не зійде! І партнер, не будучи для співробітників безпосереднім начальником, але будучи для них тренером і наставником, – це якийсь приклад того, ким можна стати в компанії, приклавши певні зусилля. Знаючи, що в кінці шляху тебе чекає приз у вигляді можливості і самому отримати статус партнера, багато співробітники захочуть випередити інших і показати гарні результати. Одним словом, зробити все, щоб, змінивши себе, зробити якомога більше на благо спільної справи.

6. Партнерство як спосіб поліпшити юридичний бізнес і зробити його ім’я справжнім брендом.

На партнерах лежить відповідальність за прийняття важливих стратегічних рішень, часом нетривіальних і складних. І зробити грамотні, виважені і ефективні кроки можна тільки завдяки постійному партнерського взаємодії, консультацій та глибокому аналізу ситуацію в компанії і на ринку юридичних послуг.

Пильно охороняючи традиції і постійно генеруючи нові ідеї, партнери уособлюють собою дух фірми. ККД їх роботи волею-неволею поширюється на всіх працівників, які починають працювати з такою ж самовіддачею і одержимістю в хорошому сенсі цього слова. Загальна націленість на результат дозволяє долати кризи, з гідністю виходити з непростих ситуацій і завжди досягати успіху.

І в довершення хочеться сказати про головне. Ефективне управління юридичною фірмою, у тому числі через інститут партнерства, своєю метою має, звичайно ж, отримання прибутку. Але якщо заробити якомога більше грошей – ваша єдина завдання, ви заробите, тільки в цьому успіх?.. По-справжньому великі компанії мають більш глобальні цілі – задоволеність клієнтів, змінити їх життя на краще і вироблення у оточуючих поваги до закону і права. Будемо сподіватися, що інститут партнерства в цьому сенсі стане для України набагато більшим, ніж просте відповідність модним віянням.