-
Facebook
-
Twitter
-
Google+
-
Pinterest
-
Gmail
-
LinkedIn
Тиждень тому говорили про функції BD. В коментах були як прохання про «поіменних списках BD-менеджерів», так і цікаві ідеї про стандарти професії. Що є користь. Але сьогодні поговоримо про юридичну PR. Про різницю між ситуативним і стратегічним PR. І не даремно я вибрав таку картинку: в українському юридичному PR незаперечне панування розумних і чарівних дам, що, на мій погляд, КРУТО.
Однак, повернемося до ФУНКЦІЇ PR В ЮРФІРМАХ. В чому вимірювати ефективність і що є передумови для ефективності? Яка кінцева мета PR – імідж з репутацією або все ж доріжка до серця клієнта?
Цікавить дискусія по суті і думку колег, а не персоналії. НАМІРІВ ДАВАТИ ОЦІНКУ КОМУСЬ НІ! Отже, поїхали.
ПРО СИТУАТИВНУ PR. Не так багато зусиль необхідно, щоб познайомитися з журналістами, сказати про готовність писати і коментувати і розпочати співпрацю. Як результат, у прес-службу юрфірми починають сипатися запити від різних ЗМІ – встигай лише обробляти. В результаті народжуються статті і коменти, широта яких «від Аристотеля до Карла Маркса». А ще періодично до нас звертаються наші юристи, які побували на тому чи іншому форумі або нещодавно пообщавшиеся в неформальній обстановці з колегами з інших юрфірм. І от на ранок їх очі горять ініціативою та бажанням написати про те чи інше. Безумовно, про дуже важливе, про неймовірно значимому! Звичайно ж, ми не можемо обрубати ініціативу. Адже ми самі за неї так довго боролися. Далі дзвінок журналісту, спритний професійний погляд на текст, 30 хвилин на коригування і кнопка «Send». Через день публікація вже на сайті та сторінці у Фейсбук. Блиск! За рік набирається NNN-ое кількість публікацій, що не може не викликати загального захвату. Знайомо, чи не правда?
Тільки от не кількістю єдиним. Як і рейтинг ЗМІ, де вийшла публікація – не панацея. На що конкретно спрямовані публікації? Кому конкретно вони адресовані? Наскільки вони корисні для ЦА? Чи дійшли вони до адресата? У чому і коли проявиться їх ефект? Ці питання залишаються за кадром. Зате «фасад юрфірми» блищить і виблискує. Всі задоволені!
Такий PR я називаю СИТУАТИВНИМ. По суті своїй марним і миражным. Хоча не завжди це вина PR-менеджера. Балом править експертність команди і чітку відповідь на питання «хто ми?». Якщо цього немає, то PR-менеджер навіть наймудрішим не створить диво. Не кажучи вже про те, що PR (зв’язки з громадськістю) – це не стільки активна взаємодія зі ЗМІ, скільки управління громадською думкою і формування чітко визначеного іміджу, який міцно засіло в головах цієї громадськості і в потрібний момент буде моментально асоціюватися саме з нами і ні з ким іншим.
А це вже називається СТРАТЕГІЧНИМ PR. Тут зупинюся на деяких фундаментальних моментах.
Ці фундаментальні принципи і відрізняє ситуативний PR від стратегічного PR. В основі лежать усвідомленість дій і чуйність до думки твоїх ЦА.
Ах, так, і ще – про бюджетах. Тут все чітко і зрозуміло: БЕЗКОШТОВНОГО СТРАТЕГІЧНОГО PR НЕ БУВАЄ. Можна нічого не вкласти і отримати всі. Халяви в хорошому бізнесі не існує. Стратегічний PR – задоволення не дешеве, але може бути вельми результативним. Якщо не підміняти поняття, не тішити себе статистикою і чітко розуміти, як працювати, на чому фокусуватися і в чому вимірювати результативність, то PR виявиться дуже корисною штукою.