• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Великі торговельні марки в своїх рекламних стратегіях для збільшення продажів і для індивідуалізації себе на ринку дуже часто використовують слоган, справедливо вважаючи, що коротка і оригінальна фраза запам’ятається споживачам і впливає на них на підсвідомому рівні.

При цьому, крім як думати над тим, як слоган впливає на споживача, не можна забувати і про зворотній бік: як його можуть використати конкуренти в своїх цілях.

На сьогодні існують три способи захисту слоганів: як торговельну марку як об’єкт авторського права, і шляхом використання законодавства про економічну конкуренцію.

Спосіб захисту буде визначатися виходячи з конкретної ситуації, але краще заздалегідь підготувати базу під кожен з випадків.

Слоган торгова марка

В даному випадку слоган буде словесної торговою маркою. В Україні вимоги до таким торговим маркам досить прості (на відміну від європейського союзу, де слоган вважається як рекламне звернення тому не буде зареєстрований як торговельна марка). Важливим критерієм буде його відмінна здатність, індивідуальність, творчий підхід та запам’ятовуваність.

Слоган як об’єкт авторського права

У цьому випадку слоган буде розглядатися як самостійна частина твору, яка підлягає захисту.

Для доведення своєї позиції знову-таки важлива творча складова і оригінальність слогана. По суті, це часто общеупотребляемые слова, які теоретично (і дуже ймовірно) можуть бути використані іншими особами в абсолютно інших цілях, не пов’язаних з цим продуктом. Тому чим оригінальніше, нестандартніше, і можливо навіть нелогичнее буде такий слоган – тим більше шансів його зв’язування з конкретним продуктом і подальшим захистом.

Слоган та його захист за допомогою законодавства про недобросовісну конкуренцію

Тут важливим моментом буде той факт, з якою метою використовується слоган і в якій формі. Для недобросовісної конкуренції важливо довести наявність умислу для неправомірного використання слогана. І це знову повертає нас до необхідності максимальної оригінальності слогана, щоб простіше було довести неможливість випадкового збігу слів і думок.

Відзначимо, що таким способом захищають не тільки в разі плагіату, але і у випадку, коли слоган несе в собі інформацію, що не відповідає дійсності. Саме тому не рекомендують використовувати фрази типу «У нас найнижчі ціни», якщо ви не маєте досліджень, які підтверджують ці слова.

Важливо розуміти, що судова практика щодо слоганів, враховуючи їх мінімальний рівень творчості і в зв’язку з цим складність судового доказування, все ще недостатня для визначення тенденцій та правил. З іншого боку, ми можемо самі впливати на її формування та створення, аргументуючи до наявних правових норм. Тому використовуйте всі можливі способи захисту, в тому числі і як превентивні заходи, що допоможе вам мінімізувати можливі ризики.