• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Кожен керівник повинен розуміти, що якщо співробітники будуть брати участь у прийнятті рішень, то вони відчують велику значущість і відповідальність за свою діяльність, стануть розуміти серйозність намірів керівника і причини, які призвели до такого рішення, зможуть оцінити ризики.

У залучення колективу до процесу прийняття рішень є такі переваги:

  • підвищується рівень відповідальності за прийняті рішення;
  • підвищується рівень мотивації співробітників;
  • зменшується опір колективу при впровадженні змін;
  • підвищується рівень продуктивності праці;
  • налагоджується зв’язок і спілкування між керівництвом та підлеглими;
  • виникає єдине бачення мети і розуміння дій керівництва;
  • знижується тиск керівника на колектив і навпаки.

Юридичний маркетинг також передбачає участь працівників у прийнятті рішень.

В яких умовах залучати колектив?

  • Перше: співробітники досягли необхідного рівня кваліфікації.
  • Друге: співробітники повинні хотіти самостійно працювати, проявляти ініціативу, свідомо підходити до вирішення поставлених завдань.
  • І третя умова — виникнення невизначеної ситуації, особливо, коли люди на нижчих щаблях ієрархії бачать ситуацію краще, ніж керівник.

Форми прийняття рішень:

  • Одноосібне прийняття рішення керівником. Не кожне питання необхідно виносити на обговорення, іноді раціональніше, щоб керівник прийняв рішення одноосібно, якщо воно просте і швидке, або в надзвичайних умовах або коли не потрібно детального групового розгляду.
  • Одноосібне прийняття рішень, але із залученням деяких співробітників, як консультантів. Для цієї форми характерно швидке прийняття рішень на більш високому рівні поінформованості.
  • Прийняття рішення голосуванням. При цьому залучаються співробітники та прийняття рішення здійснюється простою процедурою голосування, наприклад, шляхом підняття руки.
  • Мінус вищевказаних форм – співробітники слабо підтримують такі рішення, оскільки беруть участь в прийнятті рішення або сам керівник, або ж деякі співробітники, а не колектив. Можливий варіант другий форми, при якому працівники надають консультаційну підтримку, що дозволяє проникнути в проблему і зняти невдоволення співробітників.

    До консенсусу швидко не приходять. Пошук рішення, яке підтримують все — тривалий процес, а тимчасові ресурси часто обмежені.

    Немає правильної форми участі працівників у процесі прийняття рішень, все залежить від ситуації.

    Успіхів вам!