• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

У своїй книзі «Від хорошого до великого», Джим Коллінз, професор Стенфордського університету виділив 5 рівнів керівників.

Тільки керівник останнього рівня, на його думку, може зробити компанію великої. Хто ж він такий? Такий керівник здатний досягти виняткових і довгострокових результатів, завдяки дивовижним поєднанням особистісних якостей і професійної волі. Він відрізняється від керівника 4-ого рівня тим, що поєднує в собі унікальну скромність з не менш унікальною професійної волею. Він зосереджений на успіх справи більше, ніж на власних амбіціях. Він здатний викликати справжній ентузіазм, а не напади страху або бравади і зуміє підготувати гідного наступника.

Керівники п’ятого рівня скромні, коректні, інтелігентні і дуже піклуються про своє дітище. Це люди з високорозвиненою духовністю. Вони не принижують своїх підлеглих, вміють брати відповідальність за невдачі на себе і гідно оцінюють заслуги інших.

На четвертому рівні управління ми, як правило, бачимо, лише 20% людяності, зате 80% нахабства, агресії, жорстокості. Таких керівників більшість. Але є й зворотні приклади керівників 4-ого рівня, коли 80% їх цілей – милосердя і благодійність, а 20% — вигода. Як правило, це занадто м’які люди, які, в кінцевому рахунку, не домагаються успіху в якості глав компаній.

Повернемося до керівників п’ятого рівня. Вони честолюбні, але їх честолюбство проявляється не в бажанні особистого успіху і визнання, а в досягненні успіху своїх підприємств. Вони роблять все можливе, щоб їх наступники добилися ще більш видатних результатів. Вони фанатично віддані своїй справі, «невиліковно хворі» прагненням домагатися видатних результатів протягом тривалого часу. Їх відрізняє виняткова цілеспрямованість і готовність зробити все необхідне для успіху своїх компаній, незважаючи ні на масштаб прийнятих рішень, ні на те, з якими труднощами ці рішення даються.

Коли компанія досягає успіху, керівники 5-го рівня «дивляться в вікно», приписуючи всі заслуги кому-то ще, але не собі. Однак коли компанія стикається з труднощами, вони «дивляться у дзеркало» і беруть всю відповідальність на себе.

Вибравши мету і рухаючись до неї, вони прагнуть залишатися частиною суспільства, піклуватися про оточуючих і про світ в цілому. Така поведінка заряджає позитивною енергією, яка дозволяє подолати всі труднощі. Їх шлях до успіху може бути довгим, але тим і відрізняється керівник 5-го рівня від 4-го: негайний і короткостроковий результат не для нього. Матеріальна частина мети – не головне. Звичайно, мова не йде про відсутність вигоди взагалі. Але тут важливо домогтися гармонії духовної та матеріальної сторін. Без цього керівник не підніметься до 5-го рівня.

Керівники 5-го рівня вибирають для себе справу, в якому вони зможуть стати кращими в світі. Якщо його не знайти, або знайти, але піти по хибному шляху, то максимум з вас вийде керівник 4-го рівня, який швидко запряжет, але і далеко не поїде.

Програма розвитку юридичного бізнесу