• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Українські реалії партнерства в юридичній компанії

Ієрархічна структура юридичних фірм в Україні все частіше і частіше припускає наявність партнерства. Знайти цей привілейований статус мріє практично кожен юрист, який прийшов у компанію на посаду молодшого спеціаліста. Але стародавня китайська мудрість твердить: «Бійтеся своїх бажань — вони мають властивість збуватися!». І з точки зору партнерства це означає, що статус, який уособлює для багатьох вершину кар’єрного зростання і безцінний бонус, загалом покладає на свого володаря дуже серйозну відповідальність за сьогодення, так і за майбутнє фірми.

Хто такий партнер юридичної компанії?

  • Професіонал з великої літери, досконально розбирається в галузі права, на якій спеціалізується.
  • Керівник, що здійснює управління юридичним бізнесом, який відповідає за прийняття стратегічних рішень і впровадження їх на практиці.
  • Досвідчений аналітик, здатний вчасно прорахувати ризики, і знайти вихід із найзаплутаніших ситуацій.
  • Мудрий наставник для інших працівників, що вміє своїм прикладом надихнути їх на нові звершення.
  • Менеджер по роботі з клієнтами, точно знає, як налагодити контакт і домовитися там, де, здавалося б, це неможливо.

Перераховувати якості та обов’язки партнера можна нескінченно. І як раз такий масив відповідальності лякає багатьох юристів, які віддають перевагу, працюючи професійно і на совість, все ж залишатися в тіні фірми. В українському юридичному бізнесі є безліч прикладів того, як досвідчені юристи неодноразово відмовлялися від партнерства, і, навпаки, далеко не самі висококласні фахівці у галузі права завдяки своїм видатним організаторським, менеджерським і просто людськими якостями ставали легендарними партнерами.

Свій серед чужих, чужий серед своїх, або де знайти партнера?

Партнер, якому довірено управління юридичним бізнесом, це основний актив. Але де його взяти?

Для цього можна піти двома шляхами:

  • виростити, виховати співробітника межах своєї компанії;
  • залучити спеціаліста зі сторонніх організацій.

Обидва способи мають свої переваги і недоліки.

Залучення партнера з боку

Як правило, цим шляхом йдуть компанії, що розширюють свою діяльність у бік кардинально нових напрямків або у зв’язку з істотним зростанням обсягів робіт. У такій ситуації швидко підготувати власних спеціалістів до того рівня, щоб довірити їм управління юридичною фірмою, часто неможливо. А от досвідчені юристи, які довгий час працювали в партнерському статус в інших компаніях, можуть виявитися дуже до речі. Вони швидко підхоплять ввірений їм ділянку роботи, залучать нових клієнтів і забезпечать успішний розвиток бізнесу.

Звичайно, залучення стороннього спеціаліста, особливо без досвіду партнерства, на партнерські позиції – для українського бізнесу практично нонсенс. У більшості випадків такого фахівця можуть запропонувати посаду асоційованого партнера з можливістю лише частково впливати на справи компанії. І тільки після певного часу він може розраховувати на статус повноправного партнера.

Таким чином, партнер зі сторони – це відмінне рішення тоді, коли немає часу чекати, поки власні фахівці «доростуть» і «дозріють». Але це і певні ризики, пов’язані з тим, як швидко такий партнер адаптується до особливостей вашої компанії і стане, що називається, своїм у колективі. Виховання партнера всередині команди управління юридичним бізнесом було максимально ефективним, потрібно знати її, як кажуть, зсередини. І хто зможе впоратися з цим краще, ніж юрист, «виріс» в компанії?..

Тому-то в 80% випадків нові партнери в юридичних компаніях – це фахівці, що прийшли кілька років тому на посаду молодших юристів або юристів. Власники фірми і вже існуючі партнери можуть спостерігати за роботою такого працівника протягом тривалого часу, вони бачать принесені їм фінансові результати, знають все про його людські якості. Але, щоб отримати власного партнера, доведеться почекати від 5 до 8 років, поки він пройде всі щаблі кар’єрних сходів. Крім того, фахівець, який пропрацював у компанії не один рік, звик до існуючого устрою, йому складніше приймати нестандартні рішення, генерувати найновіші ідеї, розширювати клієнтський портфель.

А може, звернутися в хэдхантинговое агентство?

Так, якщо ви хочете найняти на роботу хорошого юриста з перспективою просування його в партнери.

Ні, якщо вам вже сьогодні потрібен партнер.

Наріжним каменем у відносинах всередині компанії є довіра між партнерами, які здійснюють управління юридичним бізнесом. Тому партнери не можна запросити когось просто по оголошенню. На українському ринку правових послуг фахівців, яких з ходу можна залучити в свій бізнес, настільки мало, що їх імена відомі практично всім. Їм немає потреби пропонувати себе через які-небудь агентства, до них приходять самі.

Як молодому спеціалісту стати партнером в українській юридичній компанії?

Досягти успіху в якості юриста можна трьома шляхами:

  • дорости в одній і тій же компанії до того професійного рівня, коли можна розраховувати на партнерство;
  • мігрувати з однієї фірми в іншу, постійно отримуючи підвищення;
  • напрацювати власний досвід і відкрити свою юридичну практику.

І якщо за кордоном перший варіант є найбільш кращим, то в українських умовах все не так однозначно.

Справа в тому, що на сьогодні в нашій країні не так багато великих фірм, готових запропонувати хороші вакансії. Крім того, навіть якщо ви знайдете підходящу роботу, зовсім необов’язково в цій компанії буде своя програма досягнення статусу партнерів. І нарешті, багато акул юридичного бізнесу настільки закостеніли, що і уявити собі неможливо, як вони передадуть управління юридичним бізнесом комусь, хто не є партнером з дня заснування компанії.

Партнерство для України – досить молода тема, яка тільки починає свій розвиток. І якщо вже ви твердо вирішили пройти подібний кар’єрний шлях, то краще звертатися у великі компанії, регулярно розширюють сферу своєї діяльності, а тому часто потребують нових партнерів.

Головним критерієм відбору юристів з прицілом на майбутнє партнерство є їх уміння здійснювати управління юридичним бізнесом і нести відповідальність за її роботу.

Крім того, потенційний партнер повинен мати:

  • яскраво виражені здібності до аналізу, інноваційний погляд на бізнес і практичний досвід в юридичній сфері;
  • організаторські та менеджерські якості, вміння бути лідером у колективі;
  • навички ефективного управління ресурсами, інформацією, проектами і часом;
  • бажання не стояти на місці і виходити за вузькопрофесійні рамки, освоюючи суміжні спеціальності і прагнучи до отримання нових знань;
  • хороший клієнтський портфель, що включає як налагоджену роботу з вже існуючими клієнтами, так і методи залучення нових.

Вагомою перевагою буде:

  • вагомий особистий внесок у популяризацію бренду компанії і підвищення її репутації;
  • наявність розробок щодо подальшого розвитку компанії з використанням креативних технологій та методик;
  • високий дохід, принесений фірмі за поточними проектами;
  • вміння взаємодіяти з колегами і налагоджувати довірчі відносини з клієнтами.

Враховуючи той факт, що в Україні партнерство в юридичних компаніях – це, швидше, новела, ніж загальноприйнята практика, у нас є маса можливостей адаптувати цю систему під себе і внести в неї характерні для нашої країни особливості. Важливо тільки те, щоб усі ці нововведення були на благо юридичного бізнесу і суспільству.

А ви знаєте, що юристи повинні знати про соціальних мережах?