• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Керуючий партнер не покладається на щасливий випадок, що дозволяє знайти вроджений талант, він домагається неперевершених результатів з звичайними юристами. Він упевнений, що потенціал майбутнього фахівця залежить від природних задатків тільки на 10 %, а 90% — це наполеглива праця і постійна практика. На цій аксіомі повинна бути побудована ваша методика підготовки кадрів в юридичній фірмі, яка дозволить добитися відмінних результатів з будь-якими працівниками.

Потрібно зрозуміти, що процес розвитку талантів у вашій юридичній фірмі, процес навчання ваших юристів — це виключно ваша зона відповідальності. І почнемо ми з наступного:

Крок 1

Починати потрібно із загальної підготовки вашого юридичного бізнесу. Процес розвитку неабияких юристів починається з питання: «Чому ми вирішили розвивати таланти цих спеціалістів?» Талант повинен відповідати потребам вашої юридичної фірми. Потрібно чітко уявляти свої цілі і погоджувати їх із завданнями розвитку людей. Важливо, що особисті цілі працівників збігалися з цілями вашого юридичного бізнесу.

Крок 2

Потім виявити ключову практику. Є думка, що навчити деяким аспектам юридичної роботи неможливо, особливо якщо мова йде про творчість. Я впевнений, що це не так. Якщо ви ретельно проаналізуєте свої процеси, то виявите, що будь-яка юридична робота має ключові аспекти, які единообразны і доступні для засвоєння. Наприклад: аналіз первинної документації і підготовка позовної заяви про стягнення дебіторської заборгованості, підготовка ЗЕД-контракту, порядок оскарження податкового повідомлення-рішення. Виявити такі аспекти, складіть методичні рекомендації, внесіть їх в базу знань юридичної фірми, автоматизуйте частина юридичної роботи в CRM-системі, створіть чек-листи, а найголовніше — навчитеся ефективно доносити інформацію навіщо це потрібно вашим підлеглим, і ви зможете розвинути у своїх юристів неперевершені таланти. Не гидуйте нарадами і щоденними летючками, адже саме на них кожен співробітник юридичної фірми може дізнатися основний вектор розвитку компанії та його роль в цьому глобальному плані підкорення ринку.

Крок 3

Наступний етап – передати ключові знання практики за допомогою системи внутрішніх семінарів, на яких присутні всі: партнери, радники, старші і молодші юристи. Основне завдання — проводити такі навчальні тренінги та майстер-класи всередині вашої юридичної фірми на регулярній основі. Наприклад у нас, такі внутрішні семінари проходять кожну п’ятницю з 8:00 до 10:00. Це як раз той час, коли в кінці робочого тижня ми можемо швидко підвести підсумки і присвятити себе освітнього процесу. Більше часу для виступів приділяється саме молодим юристам, у цей час старші юристи та партнери уважно слухають доповідь і діляться своїм життєвим досвідом та напрацьованими кейсами, рекомендують, що слід ще почитати молодому фахівцеві для повного розуміння питання.

Не рідкісними повинні бути випадки й виступи самих партнерів всередині компанії, це, безумовно, дозволяє підтримувати свій рівень професіоналізму і методично тренувати навички публічних виступів.

У нашої юридичної компанії всі молоді юристи використовують принцип трьох «П» — Прочитав, Переписав, Переказав. Таким способом можна навчити вашого юриста чого завгодно. Ядром такого методу є виявлення ключового знання і розбивка робочого процесу юриста на етапи, які легко освоїти.

Саме на таких внутрішніх семінарах ви можете легко зрозуміти, що юрист Іванов душі не чає в податковому праві і саме цей талант слід було б розвивати найбільше, виховуючи в ньому майбутнього керівника практики або навіть партнера. Крім цього ваші внутрішні корпоративні тренінги на юридичну тематику переслідують і іншу, не менш важливе завдання, — створення актуального і унікального контенту юридичної фірми, виявлення трендів на ринку, впровадження плану розміщення такого контенту. Я глибоко переконаний, що кожен актуальний доповідь повинна як мінімум після семінару стати експертної статтею вашого талановитого юриста, розміщеної на блозі корпоративного сайту або в ЗМІ. Медіум – це створення на основі доповіді і вже готової статті якісної юридичної інфографіки (пам’ятайте, що в інтернеті зараз не готові читати довгі тексти, інформацію хочуть сприймати швидко: блоками і розділами з використанням візуального дизайну). Максимум — це запис ролика для вашого відео-каналу в інтернеті або виступ на телебаченні в якості експерта. Тому в системі контент-маркетингу юридичний бізнес повинен мати два плани: план створення і план розміщення контенту.

І пам’ятайте: завжди перемагає той, хто краще навчає! Своїх співробітників через систему внутрішніх і зовнішніх семінарів і своїх клієнтів, через вбудовану в юридичній фірмі систему контент-маркетингу.

Крок 4

І останній етап – перевірка рівня знань. Якщо юристи насилу справляються зі своїми обов’язками, значить, їх рано кинули напризволяще». Не слід залишати співробітника без підтримки, поки він не доведе, що готовий працювати самостійно. Приділяйте цьому особливу увагу.

Оцінка потреб юридичної компанії

Не варто займатися розвитком талантів навмання. Перш ніж братися за справу, необхідно визначити характер потреб вашого юридичного бізнесу. Організовуючи процес навчання, важливо визначити нагальні потреби. «Нам потрібно розвинути нову практику», — говорите ви. Або: «Нам необхідно швидше і ефективніше підключати до роботи новачків». Після того, як ви визначитеся з потребами і спрямованістю навчання, слід зробити наступне.

Етап 1

Створити організаційну структуру юридичної фірми. Оцінивши ситуацію, слід вирішити, які ресурси необхідні для досягнення мети. Мінімум, який я рекомендую, — один кваліфікований фахівець в тій чи іншій практиці на 3-5 співробітників. Мова йде не про зовнішніх тренерів або експертів, які навчають в режимі повної зайнятості або проводять зовнішні майстер-класи, а про партнерів, керівників практик, старших юристів, які вже успішно проявили себе в юридичному бізнесі.

Етап 2

Підготовка куратора внутрішніх семінарів. Якщо в компанії працює більше 50 чоловік, то корисно мати куратора, його завдання розподіляти на кожну тиждень між доповідачами список тим, визначати хто і після кого буде виступати на цьому тижні, шукати актуальні теми виходячи з цілей юридичної фірми, планувати наступні семінари, стежити за регламентом виступів, контролювати доручення партнерів: написання статті або прес-релізу по темі доповіді, створення інфографіки, організація майстер-класу або прес-конференції для висвітлення питання в публічній сфері. Куратору з організації та проведення внутрішніх семінарів повинні підкорятися в цьому питанні всі співробітники фірми, адже його основне завдання якраз і буде полягати у виявленні талантів.

Етап 3

Складання плану розвитку кожного співробітника. Керуючий партнер добивається більшого, якщо думає не тільки про професійному, але й особистісному зростанні підлеглого. Постарайтеся зрозуміти, яким бачить своє майбутнє член команди. Іноді у підсумку юрист відкриває для себе нові можливості в компанії, а ви втрачаєте цінний кадр. Проте в довгостроковому аспекті принесена вами жертва піде на благо всім.