• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Чи Часто у вас бували ситуації, коли ви телефонуєте оператору стільникового зв’язку і доводиться чекати на лінії досить довгий час, слухаючи приємну музику, або вам по телефону грубіянить секретар якоїсь компанії і т. п. Думаю, у кожного була подібна ситуація. Про що ж це говорить, і до яких наслідків призведуть виниклі ситуації для цих компаній? Відповідь на це питання дає теорія розбитих вікон, яка була розроблена криміналістами Вілсоном і Келлингом. Коротко суть теорії в тому, що якщо не дотримуватися порядку, то це неминуче призведе до злочинності. Розглянемо це на прикладі. Припустимо якийсь Іван розбив вікно і не засклив його, а проходить повз Михайло з одним вирішать, що всім наплювати, а значить тут ніхто не є відповідальним, значить можна відразу викинути сміття, можна розбити ще одне вікно заради забави, адже за це нікого не покарають, ніхто ні за що не відповідає. Як результат — розбиті інші вікна, і всіх охопить по вулиці почуття безкарності. Дана ситуація буде певним посилом, що спричинить за собою більш серйозні злочини.

Дану теорію можна застосувати не тільки в криміналістиці, але і в бізнесі теж. Цитата «розбиті вікна, розбитий бізнес» як можна більш точно відображає застосування даної теорії у сфері бізнесу. На жаль, але дана цитата належить не мені, а Майклу Ливайну. Згадані на початку моїх, так скажемо, роздумів, приклади можна розглядати як «розбиті вікна» певної організації. Але все поправимо. Необхідно залагодити проблему, «засклити вікно», адже один недолік тягне за собою інший, відбувається ланцюгова реакція, що призведе до падіння бізнесу, як карткового будиночка. Тому не можна ігнорувати такі випадки, необхідно думати про кожної дрібної деталі, кожної скарги клієнта. Необхідно думати про своїх клієнтів, їхні потреби та інтереси. Важливою в даному контексті є дисципліна, потрібно дотримуватися усіх встановлених правил і вимог компанії, і не пускати на самоплив промахи працівників. Є такий вислів: «чисто не там, де постійно прибирають, а там, де не смітять». Виходячи з цього, необхідно створити такі умови, щоб співробітники компанії не порушували правил та не допускали таких ось «розбитих вікон», а якщо вони з’явилися, то негайно виправити, інакше вже стоїть питання репутаційних ризиків для вашої компанії. Ця теорія показує співробітнику, що необхідно бути відповідальним і дисциплінованим. Тому при побудові відділу продажів, бажано в період адаптації нового співробітника дати йому завдання прочитати дану теорію і зробити висновки. Але висновки краще зафіксувати на папері. Дайте завдання написати есе на дану тематику. Таким чином, ви розвиваєте співробітника, прищеплює почуття відповідальності і показуєте необхідність дотримуватися встановленої філософії компанії. Крім того, коли «продажник», скажімо так, накосячит, то він буде усвідомлювати, що це його «розбите вікно» і спробує в мінімальні часові терміни це виправити.

Успіхів вам!

Ми хочемо, щоб ви знали більше. Ознайомтеся зі статтею «Безпека адвокатської діяльності»:

Юридический бизнес: Безопасность адвокатской деятельности